10. Klasse på Lyngby private Skole

10. klasse på Lyngby private Skoles hovedformål er, at eleverne gennem en fagligt orienteret undervisning i et trygt læringsmiljø forberedes bedst muligt til en ungdomsuddannelse. Den enkelte elev får styrket sine arbejdsformer og tilgange til undervisning, og der arbejdes med, at eleven gives de bedste muligheder for at fastholde eller genopbygge lysten til at lære. Det forvents, at elever i 10. klasse på Lyngby private Skole møder året med engagement og lyst til læring, og at eleverne aktivt og ansvarligt tager del i både klassens faglige udvikling og sociale fællesskab. Undervisningen i 10. klasse tager udgangspunkt i elevernes aktuelle niveau og søger at udfylde eventuelle huller samtidig med, at elevernes niveau udvikles og udfordres. Der præsenteres i denne undervisning en dagligdag med faglige udviklinger for alle.

Skoleåret indledes med en introduktionstur, hvor eleverne lærer hinanden at kende. Derudover arrangeres der i foråret en studierejse til Berlin.

For at styrke elevernes udbytte af 10. klasse vil der gennem året være samtaler med eleverne. De første elevsamtaler vil blive gennemført på introduktionsturen, hvor eleverne har mulighed for at udtrykke mål, ønsker, menneskelige og faglige styrker og svagheder. Eleverne får dermed allerede fra starten af skoleåret den bedst mulige støtte, hjælp og vejledning.

Således er 10. klasse på Lyngby private Skole et tilbud til elever, der ønsker at være godt rustet til uddannelseslivet efter grundskolen.

Indmeldelse

Indmeldelse sker ved henvendelse til skolen.

Alle ansøgere vil blive indkaldt til en personlig samtale med repræsentanter fra skolens ledelse samt kommende klasselærer med den hensigt at gøre valget af det 10. skoleår på LpS så velovervejet som muligt.