Befordringstilskud

Hvert år afsættes der på finansloven et beløb, der på de frie skoler kan benyttes til befordringstilskud. Befordringstilskud kan søges af forældre og tildeles på grundlag af bopælens afstand til skolen. Elever med afstand over 5 km. til skole vil indgå i beregningen. En elev kan modtage befordringstilskud for op til 15 km. hver vej.

Skolen modtager hvert år, normalt i december, bevillingen, hvorefter den fordeles mellem ansøgerne, på den måde, at det, en ansøger tildeles, bliver modregnet i skolepengeopkrævningen i perioden januar til marts.

Ansøgningsfristen for skoleåret 2023/2024 er d. 1. november. Ansøgningen sendes til lps@lyngby-private-skole.dk og man kan forvente at få information, pr. mail, om tildelt tilskud i december måned,

Befordringsansøgningen kan downloades via nedenstående link