Klubben

Når børnene kommer i 3. klasse, er det tid til at starte i vores klub, hvor de kan gå til og med 6. klasse. Overleveringen sker i tæt samarbejde med SFO’ens personale.

Klubben på Lyngby private Skole er et inkluderende fællesskab, hvor børnene mødes på tværs af alderstrin. Her får børnene mulighed for at danne nye relationer, samt tage del i vores aktiviteter i hyggeligt samvær med Klubbens personale. Vi har indrettet vores klub så den er indbydende for store børn. Vi har sofagrupper, bordtennisrum, køkken, kreaværksted, danserum, læserum og computerrum.

Tiden i klubben er børnenes, og vi vægter derfor en høj grad af medindflydelse i organiseringen af hverdagen og Klubbens tilbud. Vi tilstræber at planlægge vores aktiviteter, så de bygger videre på børnenes interesser eller lyst til at blive introduceret til noget nyt.

Klubbens personale er sammensat med henblik på at tilbyde børnene en bred vifte af aktiviteter. Vi holder os opdaterede på, hvad der rører sig i aldersgruppen for at skabe et tilbud, der fanger børnene, pirrer deres nysgerrighed og lyst til at lære.

Hver eftermiddag i ugen kører vi forskellige forløb såsom kreative værksteder, bevægelse, musik, computer, træværksted og håndarbejde. Forløbenes varighed afhænger af børnenes engagement, vi kører videre med det det, der virker og skifter ud herefter.

Klubben har en cafe, hvor vi serverer lidt at spise efter skole. For det meste er det et mindre måltid som frugt, grønt eller bagværk. Cafeens mad bliver tilberedt af børn og voksne i samarbejde. Særligt populær er vores fredagsbar, hvor vi byder på noget lidt udover det sædvanlige som f.eks. toast eller vafler.

I løbet af året har Klubben forskellige aftenarrangementer. Aftenarrangementerne kan være aldersinddelt eller for alle børnene i Klubben. Vi holder spiseaftener, movie nights, tøsehygge, spilleevents og fester. Endvidere følger vi traditionerne og fejrer både halloween, jul og fastelavn.

Klubben er ligeledes stedet hvor der altid er en voksen at tale med.

Klubben har et blad der bliver til i samarbejde mellem børn og voksne. Her præsenterer vi vores aktiviteter og arrangementer. Hver måned har vi også challenges, quiz og små input, der er skrevet af børnene. I klubbladet kan I også finde billeder fra hverdagen og arrangementer.

I klubben vægtes vores relation og en positiv samt gensidig kontakt til børnene højt. Vi har altid tid til at gå fra, hvis et barn har behov for vores nærvær, for at vende hverdagens udfordringer eller vores hjælp til at løse konflikter i vennegruppen.

Forældresamarbejdet er centralt for vores professionelle arbejde med børnenes trivsel, dette gælder ligeledes for de ældre børn i Klubben. Vores klub er også åben for forældre, og I er altid velkomne til at komme ind til en kop kaffe og en snak.