Læseløft

I efteråret læsetestes alle elever i vores 1. og 2. klasser. På baggrund af testresultater og dansklærernes øvrige vurdering tilbydes udvalgte elever et læseløftforløb, dvs. et kursusforløb,hvor der arbejdes individuelt og intensivt med læseprocessen.
Kursets varighed kan variere efter individuelle behov.

3-4 gange om ugen á ca. 20 min. undervises læseløft-eleverne af en af skolens specialundervisningslærere – fulgt op af 1 kvarters daglig læsning hjemme. Samarbejdet mellem skolen og hjemmet har høj prioritet i den periode, der afsættes til læseløftet, og læsningen kan i nogle tilfælde erstatte øvrigt hjemmearbejde.
Det er målet, at den enkelte elev senest ved udgangen af skoleåret har fået automatiserede læsestrategier til en selvstændig læsning.

De involverede elevers forældre orienteres løbende om læseprogressionen.