Sundhedsplejerske, talepædagog og PPR

Sundhedsplejerske
Sundhedsplejerske Mette Hvelplund undersøger elevernes syn, hørelse, farvesans, højde og vægt i 0.klasse, 1., 2. og 9. klasse. På de øvrige klassetrin bliver eleverne kun synstestet, mens andre undersøgelser foretages efter behov. Sundhedsplejersken kan træffes på tlf. 40158522.

Talepædagog
Talepædagog Anne Grete Geisler Berglund er tilknyttet Lyngby private Skole og kommer efter aftale.

Skolepsykolog
Skolepsykolog Karla Aurelia Rasmussen Braga er tilknyttet Lyngby private Skole via PPR (Pædagogisk psykologisk rådgivning) i Lyngby-Taarbæk kommune. Karla kan træffes på skolen efter aftale.

Skoletandpleje
Elever med bopæl i Lyngby-Taarbæk kommune har adgang til gratis forebyggende og behandlende tandpleje incl. tandregulering, indtil de fylder 18. år. På visse klassetrin vil tandplejepersonalet undervise i forebyggende tandpleje.