Trafikpolitik

Trafikpolitik:
Skolens trafikpolitik har til formål at ruste skolens elever til at færdes sikkert i trafikken. Trafikpolitikken sætter fokus på trafik i undervisningen og på afviklingen af trafikken omkring skolen og på trafikvaner hos både børn og voksne.

Skolens trafikpolitik bygger på tre hovedpunkter:

– På vej
– Undervisning
– Samarbejde

På vej

Skolepatruljen står om morgenen ved fodgængerovergangen på Jernbanevej og Hovedgaden.

Skolen opfordrer eleverne til at cykle til skole, så de lærer at færdes i trafikken samt til at bruge cykelhjelm.

Forældrene opfordres til at øve skolevejen med deres børn og sørge for, at deres børn og de selv bruger cykelhjelm.

På cykeludflugter med skolen skal eleverne bruge cykelhjelm.

Forældre, lærere og elever opfordres til at bemærke problematiske trafikforhold omkring skolen og elevernes skolevej, så der kan tages initiativ til at rette op på problemerne.

Cykelparkering:
Der er cykelstativer placeret op ad skolens bygninger ved Kastanievej

Afsætningssteder og parkering:
Der er parkeringspladser ved Kastanievej.

Undervisning

Færdselsundervisning foretages af klasselærerne og omfatter indskoling, mellemtrin og udskoling.

Indskoling – Rollen som fodgængerMellemtrin – Rollen som cyklistUdskoling – De store klasser skal forholde sig til alkohol og trafik, medansvar, hjem fra fester, førstehjælp samt attituder og holdninger diskuteres.